Luang Phrabang

12 november 2018 - Luang Prabang, Laos

Ff een paar dagen op dezelfde plek is errug lekker. Luang Phrabang is een leuk stadje met UNESCO bescherming erop. Ik zit net even buiten het centrum en heb een kamer op de begane grond met een (algemeen) 'terras' ervoor waar ik heerlijk kan zitten en mensen bekijken, als het droog is dan. Met regen sta ik nog net droog als ik tegen de muur leun, haha. Zondag de 10e heb ik lekker rondgelopen en een beetje verkend. Veel villa's, gyesthouses en hostels voor de toerist, ook veel diverse eettentjes. Daarnaast natuurlijk ook allemaal winkeltjes en TEMPELS. Ook hier. Na een paar uur rondgelopen te hebben en een tentje met heel goeie cappuccino (en lunch) heb ik terug in mn guesthouse ff geappt met wat lui van WFFT. Ja dat zit nu in mijn hart, dus misschien maar weer uren sparen voor een volgende keer?
In de avond gegeten met Frank en Oradi en even ervaringen uitgewisseld. Hun villa ligt verder weg van het centrum en geen koelkastje. Zit ik toch iets beter. Voorafgaand zijn we de avondmarkt overgelopen. Allemaal hele leuke dingeb, maar echt voor de toerist. Bijna overal hangen de 'olifantenbroeken', reden voor mij om er geen te kopen. Aan het eind van onze maaltijd begon het te spetteren en dat werd een echte regenbui. Gelukkig had ik mijn plu mee. Om maar ons onderkoemen te komen moesten we weer over de markt, waar nu driftig alles opgeruimd werd. Frank en Oradi namen de tuctuc, zij hadden geen plu mee, en ik ben nog even bananencake gaan halen. Die was de avond ervoor ook errug lekker.
Gisteren ben ik naar de botanische tuinen geweest. De enige in zijn soort in Laos en opgericht door een Arubaanse nederlander in 2007. Hartstikke mooi opgezet, maar ligt op/tegen de berg aan, dus ja, ook nu weer veel klimmen en tredes. Daar ook lekker geluncht en een bamboevogel gevouwen en toe weer terug. De hele dag heeft het tot een uur of 5 gespetterd. Daarna was het zonnetje er weer en zijn we weer met zn drieën gaan eten. Ook weer over de markt. Dit keer droog teruggelopen en nog even een....ja bananencake gekocht. Maandag gaan zij al met de cruise terug naar Thailand en ik morgen. Heb ze een goede reis gewenst.
Vandaag alleen even naar het centrum geweest om te lunchen (fried rice, geen brood) en vanavond misschien...b....cake. Verder even een knoopje aangenaaid en was afgegeven. Nu even mn reisblog en dan lekker verder met mn boekje. Ben in 5 weken al bijna op de helft. Oftewel nog niet veel tijd gehad/genomen om te lezen, haha.
Morgen weer vroeg weg, tussen half 7 en 7, dus wekker alweer gezet. Ook alvast immigratoeformulier ingevuld, hoeft dat overmorgen niet meer bij de grens.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl