Pai

22 november 2018 - Pai, Thailand

Naar Pai dit keer met een minibusje. Paar uurtjes rijden en we waren er al. Volgens Maps was het 800 meter lopen naar mn hotel. Nou dat is 1 keer, maar niet weer. Rugzak is toch zwaarder als ik dacht. Aangekomen bij mn hotel moest ik nog even wachten voordat ik er in kon. Maar dan heb je ook wat. Dit is het meest luxueze onderkomen van allemaal, wow. Een ruime kamer met een balkon met uitzicht over een goed zwembad en een lekkere ligbank. Dat is nog eens vakantie. Ook het zwembad even gebruikt, maar water is toch wel errug koud en ik heb een ligbank op mijn balkon.
Na het douchen en ontspannen liggen ben ik naar het centrum gelopen voor de avondmarkt. Nou ik was al gewaarschuwd en ja hoor. 1 en al toeristen en wat rustiger dan de andere avondmarkten die ik heb bezocht. Er was ook een pizzatent en weer eens wat anders was ik wel aan toe. Pizza was lekker, maar over 1,5 week toch weer gewoon thuis een echtr pizza zoals we gewend zijn. Na het eten op mn gemak weer teruggeslenterd. Was nu makkelijker zonder rugzak.
Gisteren ben ik laat opgestaan, lekker een bakje thee gemaakt en laat gaan ontbijten. Daarna naar de receptie, want ik wilde toch wel wat meer van de omgeving zien. Voor de tour die ik vandaag wilde doen waren minimaal 4 mensen nodig en ik was de eerste. Later aan het eind van de middag zou ik horen of de tour doorging.
Bij het hotel horen ook gratis fietsen, goed idee dacht ik. Dus ik op de fiets naar het centrum. En ook direct weer terug. Mn knieën kwamen tot aan mijn oren en het zadel van de mountainbike was een beetje smal. Dat wordt dus gewoon lopen.
Als lunch heb ik wat snacks genomen, had namelijk geen zin om in de volle zon naar het centrum te lopen en had ook weinig trek. Verder is nu ook mn 2e boek uit. In de avond met de tuktuk van het hotel naar het centrum gegaan en wat streetfood gegeten. Vlees, aardbeien en een goede koffie (zelfs 2) gedronken. Ook ben ik doorgelopen naar de rivier. Die staat best wel laag. Je kan goed zien dat de regentijd voorbij is. In het centrum zit ook het 'reisbureautje ' en daar hoorde ik dat de tour doorging.
Vandaag donderdag weer alles op het gemakje. Zou voor 10 uur opgehaald wordeb endaarna zijn we diverse dingen gaan bezoeken. Een lokaal dorp met weer een bepaalde bevolking en verkoopspullen, een canyon (ben ik niet rond gaan lopen, want was af en toe wel erg smal) met weer een hoop treden, een stuk opengespleten land als gevolg van aardbevingen 1in2008 en 2011, een bamboebrug en een waterval. We zijn tot 4 uur lekker bezig geweest. Lunch bij een aarbeiending langs de weg. Daar merkte ik dat ik toch wel wat gewend begin te raken aan het hete eten. Was vergeten te vragen om not so spicy en de stukjes gesneden pepertjes waren goed zichtbaar. Hoefde het niet terug te sturen. Had wel hete lipjes.
Zometeen even douchen en vanavind naar de rivier voor Loy Kratong. Lichtjesfeest met volle maan. Morgen weer verder naar Mae Hong Son.

1. Rudi:
    23 november 2018
    Ja, die mountainbike zadeltjes zijn smal (en hard). Geniet nog even van je reis!