Uitslapen, wat is dat?

7 november 2018 - Chiang Khan, Thailand

Op dinsdag dacht ik te kunnen uitslapen, dus niet. Werd gewoon rond 6 uur wakker. Ik heb lekker een beetje rondgelummeld tot 12 uur, toen uitgecheckt en mijn grote rugzak in de opslag laten zetten. Daarna ben ik naar het zwembad gegaan en heb daar tot een uur of 5 gezeten. Boekje erbij en rond half 5 een hamburger met patat gegeten. Waarom zo vroeg, nou omdat we (Frank, Oradi en ik) om 6 uur in de middag/avond opgehaald zouden worden voor de nachttrein naar Nong Khai. Tot Laos reizen we samen en dan gaan we een andere kant op. We hebben ook samen gefietst en gekookt.
Met de taxi duurde het bijna een uur voordat we bij het treinstation waren en niet vanwege de afstand, maar echt vanwege het drukke verkeer. Op het station aangekomen moesten we trein 25 hebben, wagon 2 en ik stoel 12. Er kwam niemand tegenover mij, dus geen bovenslaper. De even nummers zIjn 100 Baht duurder en zijn de benedenslapers. Vrij snel naar 8 uur (vertrektijd) was mn bedje opgemaakt en zijn Frank en ik nog even naar de 'restauratiewagon' gegaan voor een biertje. Dat werd dus een sapje, want er was geen alcohol, lol. Rond 9 uir de gordijntjes dichtgetrokken en gaan slapen. Wel op mijn zij, want volgens mij zijn ze niet langer als 1,70 meter. Net even tekort.
Na diverse keren wakker geworden te zijn kwamen we woensdag rond kwart over 7 in de ochtend aan en werden we opgehaald door MS Ben. Tot aan 5 uur zij we naar diverse locaties geweest, zie foto's en nu om kwart voor 6 zit ik gedoucht en wel voor mijn tent met airco. We kwamen aanrijden en toen zag ik de geel/blauwe koepeltentjes en toen schrok ik even. Gelukkig is mijn tent een stuk groter. Zometeen diner en dan morgen om 5.30 naar de.monniken om de eetophaalgedoe te zien, dan snel ontbijten en om half 8 weer de auto in voor de volgende handeling, wandelen en in de middag een meer op en misschien ff zwemmen.