Terug in Chang Mai

27 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

Ik was ruim op tijd op het busstation in Mae Hong Son en kon dus rondkijken en vragen welke minibus ik in moest, want dit keer een ticket volledig in Thais, uitgezonderd mn naam. Te vroeg vragen, blijkt, heeft geen zin, want pas als de passagierslijst op de voorruit zit weet je met welke minibus je mee gaat.
Ik zou volgens mn reisprogramma via de westelijke kant weer naar Chang Mai reizen en dan rond 1 uur weer in Chang Mai aankomen.... vrij snel had ik door dat fit jiet het geval was. We gingen via Pai... oftewel rond 4 uur was ik pas weer terug op het busstation in Chang Mai. Daar zou ik opgehaald worden, maar ja niemand met een bordje te zien. Eerst de thaise contactpersoon gebeld, die was niet bereikbaar. Toen mn reisagent en die ziu wat gaan regelen. Duurde me uiteindelijk allemaal te lang dus heb ik 1 van de rode open taxi's gevraagd hoe duur het zou zijn om naar mn hotel gebracht te worden. Had heel slim een kaartje meegenomen voordat ik daar weg ging met het adres ook in het thais. Voor 100 Baht kon hij me erheen brengen. Nou voor nog geen 3 euro doen we dat.
Ondertussen wel een sms van de contactpersoon en later mail van reisagent. Sorry (solly, solly). Ach kan gebeuren, misschien doordat ik 3 uur later was als in het programma stond? Ook jog een sms van de contactpersoon of ze om 17.30 bij het hotel kon afspreken. Helaas, dan was ik al onderweg naar het eettentje waar ik met mn nicht had afgesproken. Andere keer misschien.
In de avond lekker (groene curry, medium spicy) gegeten met mn nicht en goed bijgekletst en zelfs nog een 'toetje' samen gedeeld. Was ook veels te veel voor 1 persoon geweest. Toch wel geinig dat Den Helder en Haarlem te ver uit elkaar liggen, zodat we in Chang Mai samen gaan eten, haha. De reacties in de familiegroepapp waren leuk.
Na het eten bij mn hotel nog even een afzakkertje genomen en lekker gaan slapen.
Vanochtend even wat persoonlijke aandacht genomen en mn tas heringepakt. Op zo'n manier dat ik morgenochtend makkelijk doorkan met de juiste spullen naar WFFT. Jaaaa, vanochtend bevestigd. Om 9 uur lokale tijd wordt ik bij mn hotel in Bangkok opgehaald. Ik arriveer in Bangkok rond 7 uur en wordt (als het goed is, haha) opgewacht en naar mn hotel gebracht. Moet qua tijd te doen zijn, maar je weet maar nooit.
Rond 4 uur wordt ik naar het treinstation gebracht en ga ik met trein 10 weer naar mn beginpunt. Nog een hele mooie dag morgen en overmorgen weer brrrrrrr en gewoon nederlands lullen en alle borden enzo kunnen lezen. En dat terwijl ik nu aardig gewend begin te raken.
Wie gaat er volgend jaar mee?, haha

1. Yvon:
    Hoi Saskia, een goede en veilige terugreis en gauw tot ziens. Groet Yvon
  2. Hilde Wiegerinck:
    27 november 2018
    Goede reis naar huis en neem een dikke jas mee. Het is koud hier. Tot gauw!! Wat gaat de tijd toch snel. Groetjes Hilde
  3. Yvonne:
    27 november 2018
    Hi Saskia, een warm welkom terug in het kille NL.
    Geniet nog maar......straks zit je er weer volop in....
    Groetjes, Yvonne