Dag 3 en 4 in Bangkok

6 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Gisterochtend ging de wekker om 5 uur, zodat ik een beetje wakker om 6 uur beneden mn ontbijtpakketje kon ophalen en er vandoor kon. Dat wakker worden lukte wel, want ik kreeg de douche niet warm....
Met een klein busje werd ik naar een touringcar gebracht. Hier zouden we met 15 toeristen in rondgereden worden. Lekker de ruimte. We zijn begonnen met 2 uur rijden naar het museum over de River Kwaibrug met daarnaast een erebegraafplaats waar Ozzie's, Engelsen en Nederlanders liggen begraven, waarvan sommige naamloos. Was wel even indrukwekkend en stilmakend.
Daarna door naar de brug zelf (de metalen, want de houten is indertijd gebombardeerd). Met een deel van de groep zijn we via het water gegaan in een 'speedboot'. Plat op de grond zitten en met een gigiamotor (en bijbehorende herrie) over het water scheuren. Langs drijvende huizen en drijvende restaurants (die je kan huren en dan de rivier op getrokken worden). De brug zelf is echt een toeristenpunt (helaas). Wel leuk is dat de touristen even opzij moesten, want er rijdt nog steeds een trein.
Als verfrisser lekker kokosnootwater vers uit de groene kokosnoot gedronken. Weer teruf in de bus zijn we gaan lunchen ergens in de jungle, echt Thais. Sommige dingen waren spicy, haha. Na de lunch werden we naar een treinstation gebracht om ook nog een uurtje over de spoorlijn te rijden.
Daarna terug naar Bangkok. Ruim 3 uur, want het was een stukje drukker, ahum, in Bangkok. Rond 7 uur ben ik weer naar Ajtood gegaan en Pad Thai gegeten (jawel dat gerecht uit de reclame) en het was errug lekker.
Vandaag heb ik even een handwasje gedaan. Er is wel Laundry service, maar dat is uitbesteed en dan komt mijn schone was weer in het hotel terwijl ik er vandoor ben. Tja, de ossegal is mee, dus dan even zelf. Verder nog wat gezwommen, ingepakt en hete lipjes gekregen van de vooralsnog laatste maaltojd bij mn vaste tentje. Ik had de zichtbare pepers er al uitgehaald en fanta besteld (die is iets zoeter hier) en rijst erbij.
Nu nog wat laatse dingetjes inpakken en dan morgen om 9 uur onderweg naar de olifantjes, haja

1. Patricia vd Boogaard:
    9 oktober 2018
    Super leuk om te lezen sas!!
    Gave reis en herinneringen ben je aan het maken