Dag 2 in Bangkok

4 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Nou ja, eerst nog even gisteravond. Dit hotel werkt met sleutelkaarten. Wat o.a betekent dat als je licht wil hebben, je deze in een houder moet stoppen. Tot zover niets nieuws. Maae toen op zoek naar het knopje om het licht uit te doen, zodat ik kon gaan slapen. Nergens te vinden .... dus toen maar de sleutelkaart eruit en dan gaat al het licht uit. Ook in de badkamer, maar ach, nu kon ik tenminste met licht uit slapen....ja dat dacht ik. Met de afstandbediening had ik de TV uitgezet en daar bleef een irritant pop-up rondgaan. Hup mn bed uit en de knop op de TV zoeken, gelukt, ook donker. En toen nog een laatste ding. Mn b3d is gigantisch en rechts ligt toch beter als links. Net als thuis, hehe.

Om 6 uur de zon op zien gaan en rond half 9 naar beneden om te ontbijten. Heel veel keus, ook gewoon lekker brood, maar dan wel zonder kaas...dat is hier een beetje duur en niet de kwaliteit van thuis, heb ik begrepen. Toen naar Kokki, de reisagent, om uit te vinden hoe ik met openbaar vervoer naar Wat Pho. Half uurtje lopen naar het zuiden ( in lange broek voor de trmpel = Wat, en een parapluutje, als een echte Thai, naar Skytrain station Chit Lom, overstappen op Siam en dan bij de Central Pier bij de rivier op de boot. Klinkt vrij simpel, maar dan moet je wel in de goede Skytrain overstappen, zucht. Ik kwam na de overstap weer op Chit Lom en kon een 2e poging wagen. Die ging wel goed.

Met vaste grond weer onder mijn voeten op zoek naar de liggende Boeddja van 47 meter. Langs het Koninklijk paleis, wat errug groot is en jawel gevonden. Ook nog voor geluk betaald, een muntje in ieder potje.
Toen weer terug. Dit keer over de rivier met de Express (heen de toeristenboot hop on/hop off). Was een stukje drukker, haha. De Skytrain ging in 1 keer goed, maar ik had geen puf meer om in deze warmte nog weer een half uurtje te lopen. Dus een tuk-tuk genomen. Geinig.

Vanavind ge gegeten bij Aijoot, ook een advies. Wel een lichte maaltijd, want met dit weer moet ik de trek wel zoeken. Komt wel goed als ik een beetje gewend ben aan de temperatuur. Voor morgen staat de wekker om 5 uur voor de tour naar de River Kwai. Meeneemontbijtje is geregeld en wordt een verrassing. Nu nog even relaxen en dan in het donker aan de juist kant van het bed, oogjes toe.

Pssttt, ik ga niet iedere dag posten, wees gerust, maar in het hotel is wifi.