Halverwege de 1e week WTTF

11 oktober 2018 - Wildlife Friends Foundation Thailand (WFFT), Thailand

Afgelopen maandag ben ik niet met de olifantjes gaan werken, omdat ... op het 'Wildlife'deel er eigenlijk te weinig en bij de olifanten ruim voldoende vrijwilligers waren. Mij maakt op zich niet uot wanneer ik met de olifanten mag werken, dus heb ik aangeboden om te ruilen en dat werd zeer gewaardeerd. Mijn 1e team was ' Bear 1'. Oftewel om half 7 beginnen tot 8 uur. Dan heb je wel een uur de tijd voor je (europese) ontbijt; cornflakes, yoghurt, gebakken eitje of gekookt, pannenkoeken en fruit.
Dan weer verder met werken tot 12 uur. En dan na de lunch (rijst en thai, maar ook altijd fruit, mmmm) vanf 1 uur tot 5 uur+. Vanaf 6 uur is er diner (jawel weer rijst +). En werken betekent hier veel fruit en groenten snijden, veel lopen en veel vegen met de takkenbezem. Voor de beren moeten we 29 manden vullen met: halve ananas, halve watermeloen, maiskolven, halve kokosnoot, hhalve appel, bananentros, en soms nog wat anders. En dat in een half uurtje allemaal snijden, verdelen en dat 2 x per dag. We brengen 5 manden in de ochtend en middag naar de beren op het park en s'middags gaan we dan naar deel 2 om daar nog 11 beren te voeden.
En dan ja, al dat eten moet ook weer na vetering opgeruimd worden + de restanten (schillen) van het eten. Ik begin al aardig handig te worden met de takkenbezem en scoop.
Ook moet er iedere dag rondom de kooien geveegd worden, zodat er geen slangen of zo in de bladeren kunnen verstoppen.
Naast de beren moesten we ook de Lorries en Civits voeden en de hokken vegen en in de middag water bij de Gibbons verversen. Zoals jullie kunnen lezen een hoop te doen en gisteren mocht ik het team leiden... ik heb juist gevraagd om te volgen, nee hoor, moet ook hier coördineren.
Vandaag zat ik in het quarantaine team met weer een plusje achter mijn naam, dat betekend in opleiding voor teamleider. Weer goed opletten dus, zucht.
Volgende week dinsdag hoop ik mn eerste dag vrij te hebben en dan wordt het wasdag. Je kan hier kleding laten wassen. Dan ga ik ook wat foto's maken.

1. Yvonne:
    11 oktober 2018
    Natural leader 🐘🌴🐘
  2. Rudi:
    12 oktober 2018
    Het is net werk! Ook daar moet je ze achter de broek zitten :-)
  3. Hilde Wiegerinck:
    Goed bezig!!!!
  4. Marijke Smit:
    12 oktober 2018
    Het zal eens niet zo zijn...weer de kar trekken...waar je ook op de wereld bent, hahaha
  5. Anne Ostmann:
    13 oktober 2018
    Moet je maar niet zo goed je best doen;) Maat ik bent lekker bezig zo te lezen. Nog heel veel plezier.