De 1e week zit erop

14 oktober 2018 - Wildlife Friends Foundation Thailand (WFFT), Thailand

He he, ik begin een beetje gewend te raken. Zweet nog steeds een hoop en drink gemiddeld toch wel een liter of 4 aan water. Ik heb mijn wekker om kwart voor 6 staan, zodat ik op mn gemak wakker kan worden en nog even een beker thee kan drinken. De koffie is hier een stuk bitterder als thuis. En toch ... zonder koffie/cafeïne dat wordt lastig. Bij de lunch neem ik tot nu toe een bananenkoffiesmoothie en bij het avondeten een cola, lekker koud uit de koelkast.
Overmorgen heb ik mn eerste dagje vrij. Dan kan ik mn werkkleding laten wassen. Sokken en ondergoed moet ik zelf doen, maar ik heb al een teil geregeld, jaja de regelaar, en ik heb een ossegalstick mee. Gaat goedkomen. En dan ff kwartiertje lopen naar het dorp. Als je de hele dag makkelijk 20.000 stappen loopt .... wat is dan eem kwartiertje. Ik ben al wat eelt op de voeten te krijgen. Oftewel een goede pedicure zoeken voor na de vakantie.
Op de quarantaine zitten momenteel 13 apen. 4 gibbons en 9 makaken. De gibbons hebben erg lange armen en de makaaks kunnen erg intimiderend zijn. Je wordt automatisch erg alert. Althans dat denk je....
Vanmiddag liep ik bij de lemurs (weet even de Nederlandse naam niet) en daar liep ik tegen een spinnenweb aan, tja automatisch ga je achteruit en toen werd mijn shirt gepakt, zucht, iets te dicht bij de aapjes. Blijft toch lastig, want in quarantaine had een gibbon ook al een keer door dat ik iets te dicht in de buurt was. Gelukkig shirts niet gescheurd.
Zoals al eerder gezefd is er ook een extra taak per dag. Eergisteren mosten we de algen handmatig schrobben bij de schildpadden. Er lopen ook konijnen in de ruimte en daardoor had ik wat moeite om binnen te komen. De honden wilden namelijk mee en die moesten redelijk hardhandig weggehaald worden. ..Gisteren in hetzelfde verblijf stapels bladeren weggehaald die anderrn bij elkaar geveegd hadden. Wel heel voorzichtig, bleek heel goed te zijn, want een aantal schildpadden had zich eronder verstopt.
Vandaag hebben we de etenskeuken met bleek gescrobt.
Nog ff een dagje doorbijten en dan uitslapen, ahum, ik wordt nog steeds een paar keer per nacht wakker van hondengeblaf, hanengekraai of motorgeluid.
Tot de volgende keer.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anne Ostmann:
    14 oktober 2018
    Het Nederlandse woord wat je zoekt is maki. En vind het nog steeds leuk om zo je reis mee te volgen. Nog heel veel plezier en geniet van je vrije dag.
  2. Marijke Smit:
    16 oktober 2018
    Het is hard werken...maar wel heel fijn om te kunnen doen! 34 graden is behoorlijk warm maar jullie hebben wel regen en dat is precies wat wij nodig hebben. Mooie verhalen trouwens, Saskia