Fietsen en Thais koken

5 november 2018 - Bangkok, Thailand

Na een hondengeblaf en kraaiende hanen vrije avond, een groot bed, airco en een waarme douche, vanochtend met de taxi naar ongeveer het oudste deel van Bangkok. Daar i n een straatje van de markt, zit de locatie om te gaan fietsen. Helaas ging fietsen en foto's maken absoluut niet samen. Je rijdt door hele smalle steegjes, over de stoep tussen van alles door, maar ook door markten, tussen alle verkeer en ook op een soort van 'fietspaden'. De hele groep is heel gebleven en ik vond het een hele leuke ervaring. Op facebook heb ik een filmpje geplaatst waar je een korte indruk krijgt. Dit is een filmpje van de website van gobangkoktourd.com. Van 9 tot 2 uur in de middag ben je bezig.
Terug op lhet startpunt gingen we Thais koken. Gelukkig al wat kennis opgedaan de adgelopen weken, haha. Snijden, roeren en de diverse ingredienten waren niet helemaal nieuw. Eerst loempias gemaakt, toen een kokossoep, daarna gebakken rijst met garnalen, de curry heb ik wel meegeholpen, maar zat een beetje vol om te eten. Ja, alles wat je kookt, eet je ook op. En als 5e en laatste gerecht was het sticky rijst met mango. Dat was een mooie gaatjesvuller. We hebben van 2 tot 5 uur in de middag gekookt.
Toen weer terug naar het hotel. Maandag en vrijdag zijn hier een ramp met het verkeer, heel erg druk. Heen was een taxi al lastig, dus besloten we met de skytrain en de benenwagen terig te gaan. Vandaag een stel ontmoet wat een deel van mijn reis hetzelfde doet, dus die zal ik vaker gaan zien. Met hen weer terug naar het hotel gegaan.
Daar heb ik een aantal van de flyers van WFFT afgegeven, misschien kunnen ze er wat mee.
Morgenavond wordt ik/we rond 6 pm opgehaald voor dr nachttrein, dus op naar de volgende ervaring.

1. Rudi:
    6 november 2018
    Mooie foto's en mooi weer! Geniet ervan!
  2. Marijke Smit:
    11 november 2018
    Lekker eten!!!!!!! Ook leuk om thuis te maken......Geniet ze!