Halverwege WFFT

21 oktober 2018 - Wildlife Friends Foundation Thailand (WFFT), Thailand

Het is gelukkig einde van de regentijd. Dat heeft als voordeel dat als ik in team Bears 1 zit, ik niet door de modder hoef te waden om poep op te ruimen en waterbakken schoon te maken. We hebben 3 dagen geleden zelfs modder gemaakt om de varkens te helpen, grinnik. In de middag gingen we weer met de 'truck', naar Newlands (ander stukje project, het project bestaat uit 4 locaties; 1 voor allerlei opvang van inheemse dieren en 3 locaties voor de olifanten. Hier zitten ook nog beren, gibbons etc) en daar zagen we een slang, happy, en een monitorlizzard. Allebei niet in een kooi. Helaas 's middags 3 Civits vergeten eten te geven, oeps. Heb wel mn excuses aan de staf gemaakt.
En toen...gisteren de hele dag regen...en dan de keuze..met of zonder poncho (dit irt zweten of regennnat worden). Het is poncho geworden en tja ook gisteren weer de varkens.....gelukkig waren er een paar achtergelaten laarzen en dat werkt errug prettig, haha. Mijn teamleden hadden geen laarzen en zij waren ook wat huiverig voor de modder, net als ik mn eerste keer was. Hoe herkenbaar.
Vandaag voor de 2e keer Bears2, dus waarschijnkijk morgen teamleider. Het is net even wat anders. Mijn teamleider van vandaag loopt al 2 weken met geinfecteerde voeten en toch doorgaan, grmbll. Wat inhoudt dat ik meer moet lopen, op zich niet erg, maar ze wil perse werken ipv laten genezen. Vanmiddag kon ze niet meer en toen moest ik met 1 van de vrijwilligerscoordinators op pad. Gelukkig geen problemen, want dan wil je het toch goed doen.
Vanmiddag bijna een hartaanval gekregen. Sean, 1 van de andere vaste staf, liet ons schrikken toen ik geconcentreerd met eten klaarmaken was. Normaal gesproken is hij erg afstandelijk, dus ik beschouw het maar als een compliment.
Volgende week woensdag weer een dagje vrij en dan ga ik misschien iets doen. Mijn energieniveau neemt gelukkig wat toe. Ik begin n beetje gewend te raken aan het weer (vannacht zelfs onder de lakens geslapen), het werk ( voornamelijk het lopen) en het eten.