Nog een paar daagjes en dan weer verder

30 oktober 2018 - Wildlife Friends Foundation Thailand (WFFT), Thailand

De laatste paar dagen is het lekker zonnig en droog. Nou ja het weer, mijn shirt en (nu even lange) broek zijn iedere dag door en doornat. Mn nieuwe kamergenoot, een Duitse dame van 53 die heel veel energie vreet. Ik had haar vorige week in mijn team..en maar zuchten...en maar herhaling in haar vragen...in de middag toen we, net als in de ochtend, onze beren eten gingen geven, wilde ze de verkeerde kant uit lopen, zucht. In de avond ben ik even gaan checken of ik de enige was die dit had. En nee...anderen hadden hetzelfde. Gelukkig het lag niet alleen aan mij, geeft toch een goed gevoel.
Verder heb ik geleerd dat als je laarzen uit de leenkast pakt, je toch ff moet checken. De linkerlaars ging zo aan, en met rechts had ik opeens een probleem...mister pad had een plekje in de laars gevonden. Ik heb hem levend uit de laars gelaten en mn excuses aangeboden, hij zag er een beetje groggy uit. We hebben het allebei overleeft. Sindsdien checkt Lotte haar schoenen en maar goed ook, want vanochtend had ze een (giftige) duizendpoot in haar schoen.
De dag na de energievreters had ik gisteren juist het tegenovergesteld. Een vrijwilligster die energie gaf. Dat heeft er voor hezorgd dat al onze taken ruim binnen de tijd waren uitgevoerd. Wel hadden we een beetje mazzel. We zouden een groot beerzwembad gaan schrobben (5×5 meter en 2 meter diep), wat altijd op de knieen met een handschrobber is, maar het lukte de thaistaf niet om alle 2 de beren in het nachthok te krijgen, hiephoi. Dus in plaats daarvan hebben we met zn 5-en 2 nachthokken geschrobt. Minder oppervlak en in de schaduw. Een stuk beter.
Gisteren hebben we ook nog een nieuwe schildpaddensoort gevonden, een boxturtle, haha. Onze coördinator had 2 dozen en ze is zo dun en lenig dat ze er in ging zitten. In de middag werd er nog met waterpistolen geschoten. Er is gelukkig altijd wel tind voor een geintje.
Vandaag had iqk een dagje vrij, helaas een kamergenoot ook, geeft toch wat minder gemak. Na het ontbijt ben ik naar het dorp gegaan naar de apotheek. Vorige week had ik ruim 10 muskietenplekken vlak bij elkaar en het werd 1 groot rood vlak. Mbv antibioticacreme en gaasjes zijn het nu weer individuele plekken. Daarna naar de 'plasticshop', waar ze echt van alles en nog wat hebben, en daar nog wat sokken gekocht. De oude sokken die ik meegenomen had overleven de rest vande week niet meer, maar ach 20 Baht per paar, is te doen.
Afgelopen zaterdag ben ik helaas mn telefoon vergeten. Wij hadden een tractaieavond, zelf gebakken pizza's (door het management) uit de houtoven. En niet hier, maar op Project 4. Daar staat een overnachtingslocatie (lodge) met een mooi groot terras, schoon en lekker banken met zachte kussens. Kon die helaas.niet meenemen. We zijn gebracht en ook weer terug. Heel veel waardering voor de afwisseling en de inzet. Begin er maar aan. Bijna 70 vrijwilligers (hongerig) en dan alles handgemaakt. Ja moeders, ik heb ze allemaal even persoonlijk bedankt, wat zijook waardeerde. Helaas was ik de enige, maar daarmee heb ik wel even Edwin (Nederlandse oprichter) een st uukje trots gemaakt, haha.
Zometeen een Halloween movie, gelukkig heeft Lotte geen ananaskapsel, anders was mijn haar half zwart, half oranje geweest, poeh. En nee, ik was echt nuchter toen ik akkoord ging met het voorstel.
En dan, ja eindelijk, morgen en donderdag.met de olifanten werken. Samen met 2 vrijwilligers met wie ik bijna 4 weken gekomen ben. Wel hier op Center. Hier is schaduw en bij alle andere olifantengroepen eigenlijk niet, maar daar lezen jullie later over.

1. Bram en Dinie:
    2 november 2018
    Hallo Saskia je maakt veel leuke dingen mee en ook mindere maar vooral genieten van alles.